1. 2020
  2. "Zie daar mijn droom, mijne verwachting.” Toekomstperspectieven van jongens en meisjes in opsluiting (1927-1957)

    Nys, L., 1 Feb 2020, In : Historica. 1, p. 10-15 6 p.

    Research output: Contribution to journalArticle

  3. Folded files, unfolding narratives : psycho-pedagogical observation in the Belgian juvenile reformatories, 1912–1945

    Van Ruyskensvelde, S. & Nys, L., 2020, In : History of Education. 49, 3, p. 398-420 23 p.

    Research output: Contribution to journalArticle

  4. 2019
  5. Het observatierapport als historisch object. Wetenschappelijke observatie in de Belgische Rijksopvoedingsinstellingen, 1912–1945

    Nys, L. & Van Ruyskensvelde, S., 2019, In : Tijd-Schrift. Heemkunde en lokaal-erfgoedpraktijk in Vlaanderen. 9, 2, p. 50-65 15 p.

    Research output: Contribution to journalArticle

  6. 2018
  7. Historici, privacy en ethiek. Het anonimiseren van privacygevoelige informatie in historisch onderzoek

    Nys, L., 1 Dec 2018, In : Tijd-Schrift. Heemkunde en lokaal-erfgoedpraktijk in Vlaanderen. 3, p. 98-114

    Research output: Contribution to journalArticle

  8. De geschiedenis van emoties: een meerwaarde in het ontmantelen van stereotypen

    Nys, L., 1 Oct 2018, 2 p. Amsterdam

    Research output: Other contribution

  9. 2016
  10. Het spektakel van het socialisme: naar een sociale en architecturale biografie van Europese volkshuizen

    Nys, L. & Lefranc, L., 2016, In : Stadsgeschiedenis. 1, p. 49-60

    Research output: Contribution to journalArticle

  11. 2015

ID: 25532370